Starttasimme aamupalan jälkeen Vejlestä kohti Saksaa. Menimme ensin McArthur's outlet-villageen tekemään säästöjä (Neumunster). Siinähän se aamupäivä pyörähti pitkälle iltapäivään. Siitä jatkoimme Plönin kautta Fehmarnin saarelle. Tämä keikaus olikin melko turha reissu. Puttgardeen tulee Scanlinesin laivat, vastaisuuden varalle hyvä tieto, mutta maisemallisesti melko laimea. Seuraavaksi ajoimme Neustadt Holsteiniin, jossa melkein olimme yötä. Melkein vain siksi, että hamuilin sitä vielä parempaa rantakaupunkia. Löytyihän se, Scharbeutzista, mutta yöpymispaikkaa ei. Ei auttanut kuin jatkaa matkaa kohti Lyypekkiä. Ajoimme Mäkkärin pihaan verkottumaan ja totesin, ettei vapaita hotelleja ollut. Sytkytyksiä ja säätöä myöhemmin sain varattua meille huoneen Warinista. Matkalla kävimme syömässä Wismarissa ja lopulta olimme hotellissa noin yhdentoista aikaan. Hotelli oli positiivinen yllätys. Iso perhehuone, hyvin siisti ja maukas, joskin pelkistetty, aamupala. Hotel am Wariner See täytti meidän perheen tarpeet.

Lauantaiaamu valkeni pilvisenä. Oli aika ottaa kartta kauniiseen käteen ja pohtia rannikkokierrokselle vaihtoehtoinen reittivalinta. Rannoilla ei paljon hilluta, kun salamoi. Ajoimme Rostockiin, josta emme paljoa kostuneet. Sitten navigaattoriin lyötiin osoitteeksi Dresdenin Best Western hotelli ja eikun talla pohjaan. Minä sitten rakastan Saksan autobahneja! Olimme perillä kohteessa ennen iltakuutta. Hotelli on noin neljän kilometrin päässä keskustasta, mutta ratikka- ja bussipysäkki on 200 metrin päässä. Bussilla keskustaan ja siitä se hämmästely lähti. Dresden on aivan upea kaupunki! Keskustan vanhat pommituksista säilyneet rakennukset ovat aivan mustat liekkien johtuen siitä, että liekit ovat armottomasti nuolleet pintoja tuhotakseen kauneuden. Noki ei ole vuosien kuluessa haalistunut, muistot säilyvät. Muistutanpa itseäni, että Suomeen pakattuamme kaivan esiin Dresdenistä kertovat kirjan. Huomenna käymme ostamassa Starbucksilta Dresden- mukin. Keräämme mukeja matkakohteistamme. Hullun hommaa, mutta niistä on kiva ryystää lattea, kun räntää sataa vaakana. Täällä voi viipyä jopa kokonaisen päivänkin, tiedä tuota. Aamulla teemme lisää suunnitelmia, joten nähtäväksi jää.